Ακαδημαϊκή μονάδα
Σχολή Επιστημών Υγείας
Τμήμα Ιατρικής
ΠΜΣ Γενική και Εξειδικευμένη Παιδιατρική: Κλινική Πράξη και Έρευνα
Κατεύθυνση Γενική και Εξειδικευμένη Παιδιατρική: Κλινική Πράξη και Έρευνα
Βιβλιοθήκη κατάθεσης
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης
04/12/2024
Έτος εκπόνησης
2024
Τριμελής Εξεταστική Επιτροπή
Περδικάρης Παντελεήμων, Aναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Ντινόπουλος Αργύρης, Καθηγητής, Τμήμα Ιατρικής, ΕΚΠΑ
Κουτελέκος Ιωάννης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, ΠΑΔΑ
Πρωτότυπος Τίτλος
Η συμβολή της γιόγκα σε παιδία με νοητική υστέρηση: ανασκόπηση πεδίου
Γλώσσες εργασίας
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος
The contribution of yoga to children with metal health disabilities: a scoping review
Περίληψη
Ελληνικά:
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Τα παιδιά με νοητική υστέρηση αντιμετωπίζουν συχνά προβλήματα στις κινητικές και σωματικές δεξιότητες, άγχος, γνωστικές και συναισθηματικές δυσκολίες. Η γιόγκα μπορεί να βοηθήσει αυτά τα παιδιά στην εμπλοκή τους σε κοινωνικά περιβάλλοντα παρέχοντας σωματικές και κινητικές βελτιώσεις, συναισθηματική ρύθμιση, γνωστικό και συμπεριφορικό έλεγχο
ΣΚΟΠΟΣ: Η γιόγκα είναι μια προσέγγιση που μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά με οποιεσδήποτε δυσκολίες και διαγνώσεις. Σκοπός αυτής της ανασκόπησης είναι να διερευνήσει τη συμβολή της γιόγκα για παιδιά με νοητική υστέρηση, να εμπνεύσει τους επαγγελματίες υγείας να καθορίσουν αν πρέπει να προωθήσουν τη γιόγκα ως ευεργετική παρέμβαση για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και να αναδείξει ένα ευεργετικό αποτέλεσμα στην εφαρμογή της γιόγκα που μπορεί να βοηθήσει τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά να εκπληρώσουν τις ανάγκες τους
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Πραγματοποιήθηκε ανασκόπηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας με αναζητήσεις σε βάσεις δεδομένων όπως είναι οι AMED, CINAHL, Academic Search Complete και Google scholar. Επιλέχθηκαν 11 μελέτες που εστιάζουν στη συμβολή της γιόγκα για παιδιά με νοητική υστέρηση, λαμβάνοντας υπόψη τα κριτήρια ένταξης και αποκλεισμού, τη χρήση των κατευθυντήριων γραμμών PRISMA και χρησιμοποιήθηκε ένα εργαλείο αξιολόγησης της ποιότητας για την ανάπτυξη αναλυτικών θεμάτων
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Οι μελέτες που εξετάστηκαν παρέχουν πειστικές ενδείξεις ότι η γιόγκα είναι μια προσιτή και αποτελεσματική παρέμβαση για παιδιά που αντιμετωπίζουν σωματικές, συναισθηματικές και γνωστικές δυσκολίες. Επισημάνθηκαν σημαντικές βελτιώσεις στις κινητικές δεξιότητες, στη συναισθηματική ρύθμιση, στον γνωστικό και συμπεριφορικό έλεγχο. Υπογραμμίζεται, επίσης, ότι η γιόγκα μπορεί να αποτελέσει ουσιαστικό μέρος των θεραπευτικών προγραμμάτων για παιδιά με νοητική αναπηρία. Ωστόσο, η ποικιλία στα σωματικά ευρήματα, ειδικά για τα παιδιά με εγκεφαλική παράλυση που έχουν σωματικές δυσκολίες, υπογραμμίζει την ανάγκη για πρόσθετες υποστηρικτικές παρεμβάσεις
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Τα 11 άρθρα που εξετάστηκαν έδειξαν γενικά ότι η γιόγκα είναι μια αποτελεσματική παρέμβαση για παιδιά με νοητικές δυσκολίες. Ο συνδυασμός σωματικών κινήσεων, ενσυνειδητότητας και αναπνοής είναι απόλυτα κατάλληλος για τις πολυδιάστατες προκλήσεις των παιδιών με νοητική υστέρηση. Η αποτελεσματικότητα της γιόγκα σε μια ποικιλία πληθυσμών για παιδιά με αυτισμό, ΔΕΠΥ, και άλλα ψυχιατρικά προβλήματα δείχνουν ότι η γιόγκα μπορεί να είναι αποδεκτή και έχει ένα ευρύ δυναμικό ως θεραπεία για αυτά τα παιδιά
Αγγλικά ή άλλη γλώσσα:
BACKGROUND: Children with mental health difficulties often experience challenges in motor and physical skills, stress, anxiety and emotional difficulties. Yoga can help these children in engaging in social environments providing physical and motor improvements, emotional regulation, cognitive and behavioural control
AIM: Yoga is an approach that can help children with any occupational challenges and diagnosis. The aim of this scoping review is to explore the contribution of yoga for children with mental health disabilities, to inspire healthcare professionals to determine whether to promote yoga as a beneficial intervention for children with special needs and highlight a beneficial outcome in implementing yoga that can help the parents, caregivers and the children to fulfill their needs
METHODOLOGY: A scoping review of the existing literature was conducted based on databases such as AMED, CINAHL, Academic Search Complete and Google scholar. 11 studies focusing on the contribution of yoga for children with mental health disabilities were selected taken into account the inclusion and exclusion criteria, the use of PRISMA guidelines and a quality appraisal tool was used for the development of analytical themes
RESULTS: The studies reviewed provide convincing evidence that yoga is an accessible and effective intervention for populations that have physical, emotional and cognitive difficulties. Significant improvements were highlighted in motor skills, emotional regulation, cognitive and behavioural control. It is also underlined that yoga can be an essential part of therapeutic programs for children with intellectual disabilities. However, the variety in physical outcomes, specifically for children with cerebral palsy that have physical challenges, highlights the need for additional supporting interventions
CONCLUSIONS: The 11 articles reviewed had generally showed that yoga is an effective ιntervention for children with mental health difficulties. The combination of physical movements, mindfulness and breathing are perfectly suited for multidimensional challenges for children with mental health disabilities. Yoga’s effectiveness in a diversity of populations for children with autism, ADHD, children with psychiatric issues show that yoga can be acceptable and has a broad potential as therapy for these children
Κύρια θεματική κατηγορία
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά
Ελληνικά:
Γιόγκα, Ψυχική υγεία, Νοητική υστέρηση, Παιδιά, Έφηβοι
Αγγλικά ή άλλη γλώσσα:
Yoga, Mental health, Mental disorder, Mental Health Disabilities, Children, Adolescents
Αριθμός σελίδων
59
Ευρετήριο
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου
–
Εικονογραφημένη
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών
42
Ψηφιακά Αρχεία
Έχει κατατεθεί το πλήρες κείμενο σε μορφή PDF
Μόνιμη διεύθυνση
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/3435572
Δημοσίευση
Υπό δημοσίευση στο Περιοδικό “World Journal of Advanced Research and Reviews”